Gdy zaprezentowaliśmy pierwszy raz aplikację KOLEO obiecaliśmy, że będziemy ją zmieniać. Że będziemy nad nią pracować i że będziemy dokładnie czytać wszystkie opinie, prośby, wnioski i komentarze. Tym razem przygotowaliśmy coś, o co proszono nas od dość dawna, a co było naprawdę dużym wyzwaniem. Było warto! Efekt jest super, wygląda bardzo atrakcyjnie i znacząco ułatwia podróż. O czym mówimy?
Po pierwsze – mapy
Teraz w aplikacji KOLEO możesz sprawdzić na mapie, jaka jest trasa Twojego pociągu. Po wybraniu połączenia, w sekcji „Szczegóły Podróży” naciśnij w prawym górnym rogu przycisk z symbolem mapy. Aplikacja przeniesie Cię do widoku mapy i pokaże wszystkie stacje, przystanki oraz kompletną trasę. Wszystkie punkty, w których zatrzyma się pociąg, są klikalne – można wyświetlić godzinę przyjazdu i odjazdu pociąg na stacjach pośrednich.
Jeśli masz przesiadkę, to każda trasa jest zaznaczona innym kolorem. Jeśli patrzysz na trasę pociągu w małym powiększeniu, to zobaczysz na ilu stacjach i przystankach będziesz mieć postój, a jeśli przybliżysz widok, to zobaczysz już poszczególne punkty.
Ciekawostka – w bazie KOLEO jest ponad 2600 stacji i przystanków.
Nim upubliczniliśmy najnowszą wersję aplikacji, skorygowaliśmy pozycję aż 317 z nich. Niektóre stacje musieliśmy lokalizować bezpośrednio na mapach i zdjęciach satelitarnych… Było warto 🙂
Po drugie – zmień łatwo swoje dane
To małe, ale bardzoe przydatne usprawnienie. Od teraz bezpośrednio w aplikacji możesz poprawiać albo zmieniać swoje dane, na podstawie których aplikacja przydziela Ci zniżkę. Do tej pory możliwe było to tylko z poziomu KOLEO dostępnego w przeglądarce.
Numer dokumentu, ulgę, kartę zniżkową, a nawet swój wiek popraw w zakładce „Moje dane”.
Po trzecie – jednolite oznaczenie przewoźników
Zastosowaliśmy to już jakiś czas temu w wersji przeglądarkowej KOLEO. Teraz również w aplikacji wszyscy przewoźnicy są oznaczeni według jednego schematu: skrótem literowym na prostokącie, w charakterystycznym, łatwo odróżnialnym kolorze. To rozwiązanie znacznie poprawia przede wszystkim czytelność rozkładów jazdy. Logotypy przewoźników w Polsce są bardzo zróżnicowane i niezbyt czytelne na małym ekranie.
Chcemy żeby informacja, którą znajdujesz w KOLEO, była jak najbardziej czytelna. Jest to ważne zwłaszcza dla pasażera, który nie zna się na kolei i jeździ nią stosunkowo rzadko.
Inne zmiany
Wprowadziliśmy też niewielkie zmiany w formularzu dodawania nowego pasażera, tak by był jeszcze bardziej czytelny.
Jak zawsze czekamy także na Twoje opinie o KOLEO i o aplikacji. I jak zwykle obiecujemy kolejne zmiany. O tym, że są potrzebne, często dowiadujemy się z opinii w Google Play albo z komentarzy na naszym blogu lub maili wysyłanych do nas. Jeśli uważasz, że coś powinniśmy dodać, daj nam znać! Czytamy i analizujemy wszystkie wpisy 🙂