KOLEO, RODO – o prywatności słów kilka

Od początku tworzenia KOLEO dane osobowe naszych użytkowników były dla nas bardzo ważne. Z tego powodu większość zaleceń RODO spełnialiśmy już dwa lata temu, a teraz wystarczyło uściślić kilka tematów w naszej polityce prywatności. Poniżej opisaliśmy jak traktujemy dane użytkowników w związku z nadchodzącym RODO i co to oznacza dla Ciebie, naszego użytkownika.

Jakie dane i w jakim celu zbieramy?

Zbieramy przede wszystkim informacje, które nam podasz, czyli Twój adres e-mail – jest on nam potrzebny do Twojej identyfikacji w systemie.

Zniżka i Twoja data urodzenia, oraz daty urodzenia Twoich pasażerów są nam potrzebne tylko do ustalenia odpowiedniej ceny biletu. Aby wystawić bilet potrzebujemy imienia i nazwiska pasażera, a przy niektórych biletach również numeru dokumentu tożsamości i jego rodzaju. Zależy to od przewoźnika i rodzaju biletu. Te dane są kodowane na bilecie i służą wyłącznie do weryfikacji tożsamości właściciela biletu. Jest to wymóg przewoźnika, poza biletem te dane nie są wykorzystywane do niczego innego. Pamiętaj, że dokumentem tożsamości może być np. prawo jazdy lub legitymacja studencka, nie musi to być dowód osobisty.

Zbieramy wszystkie Twoje bilety i informacje o podróżach do celów statystycznych, zapisujemy również Twoje wyszukiwania, by w przypadku podejrzanych wyników wyszukiwarki móc zweryfikować czy wszystko  działa poprawnie. Możemy zapisać również adres IP twojego ostatniego logowania.

Jeśli logujesz się przy pomocy Google’a lub Facebook’a, to pobieramy z tych serwisów Twój adres email, datę urodzenia, imię i nazwisko oraz awatar, by wyświetlić Ci go na stronie.

Usunęliśmy z naszej bazy numery telefonów.
Jeśli należysz do 3% naszych użytkowników, którzy podali nam  kiedyś swój numer telefonu, to już go nie przechowujemy. W związku z tym, że z numeru telefonu naszych użytkowników nie korzystaliśmy, doszliśmy do wniosku, że nie są nam one do niczego potrzebne, więc nie będziemy Ciebie więcej o nie prosić.

Kto może zobaczyć moje dane?

Twoje dane są widoczne tylko dla pracowników Astarium, którzy podpisali odpowiednie oświadczenia o przetwarzaniu danych osobowych. Twoje dane nie są dostępne dla przewoźników i nie mają Oni możliwości podejrzenia Twoich danych. Informacja o tym, że pracownik Astarium miał dostęp do Twoich danych jest każdorazowo logowana w systemie.

Na potrzeby kontroli biletów w kodzie 2D biletu (zwanym potocznie kodem QR) może być zaszyte Twoje imię i nazwisko, rodzaj zniżki oraz numer i typ dokumentu tożsamości – jeżeli przewoźnik tego wymaga.
Te informacje może zobaczyć tylko kontroler biletów po zeskanowaniu Twojego biletu, lub wpisaniu jego numeru i kodu potwierdzającego. Te informacje nie są zapisywane na urządzeniu kontrolerskim i są dostępne wyłącznie w trakcie kontroli, by sprawdzić czy na pewno właściwa osoba ma właściwy bilet.

Twój adres email, oraz imię może być przekazane do systemu Mailerlite, w celu wysyłania Ci maili.
Jeśli generujesz faktury dane do faktury przesyłane są do systemu Infakt, który generuje dla nas faktury.

Tak jak Ty nie lubimy spamu, dlatego też Twój adres e-mail jest dla nas bardzo ważny, nie przekazujemy go nikomu!

Kto jest administratorem moich danych?

Administratorem danych osobowych użytkowników KOLEO jest Astarium sp. z o.o, z siedzibą w Warszawie (00-124) Rondo ONZ 1.
Możesz się skontaktować z naszym Inspektorem danych osobowych pisząc na ido (at) astarium.pl

Prawo do przenoszalności danych

Możesz napisać do nas, z prośbą o wszystkie dane, które mamy na Twój temat.
Niezwłocznie przygotujemy Ci wtedy plik w formacie JSON, w którym zobaczysz wszystko co o Tobie wiemy.

Prawo do bycia zapomnianym

Masz prawo usunąć konto w KOLEO oraz wszystkie swoje dane.

Wystarczy, że skorzystasz z instrukcji usuwania konta, a Twoje dane zostaną w ciągu 7 dni usunięte z KOLEO. Wszystkie Twoje dane z naszych backupów zostaną również usunięte w ciągu 28 dni.
Na potrzeby reklamacji możemy zgodnie z Prawem zachować Twoje dane zapisane na bilecie przez okres 1 roku od daty zakończenia podróży.

Uzyskanie zgody dziecka

Z KOLEO mogą korzystać tylko osoby powyżej 16 roku życia.

Aby kupić bilet dla osób poniżej 16 roku życia radzimy skorzystania z funkcji kupna biletu dla kogoś.
Wszystkie osoby w wieku powyżej 13 lat, które dotąd zarejestrowały się w serwisie, oznaczyliśmy jako użytkowników bez zgody na marketing i profilowanie. Nie będziemy im wysyłać żadnych informacji handlowych.

Modyfikacja danych

W każdej chwili masz możliwość modyfikacji swoich danych i wycofania udzielonych zgód w swoim profilu KOLEO.

Profilowanie

Możemy wykorzystać informacje o Twoich biletach, wyszukiwaniach, zniżkach i wieku by zaklasyfikować Cię do konkretnej grupy pasażerów, tak by pokazywać Ci dopasowane oferty.

Przykładowe grupy to pasażerowie Kolei Dolnośląskich, pasażerowie podróżujący na trasie Łódź – Warszawa lub użytkownicy w przedziale 18-24 lat. Możesz wyłączyć zgodę na profilowanie i nie będziesz wtedy otrzymywać sprofilowanych ofert.

Przekazywanie Twoich danych do Państwa Trzeciego

Wszystkie dane w KOLEO przechowywane są na serwerach w Polsce.

Backupy i dane dotyczące naszych aplikacji mobilnych mogą być przetwarzane na terenie Unii Europejskiej.
Żadne z Twoich danych nie są przekazywane do Państwa Trzeciego, czyli poza obszar Unii Europejskiej.

Zastrzeżenie przetwarzania

Masz prawo zgłosić zastrzeżenie przetwarzania, wtedy będziemy przechowywać Twoje dane, ale nie będą one przetwarzane.

W takim przypadku nie będziesz mógł kupić żadnego biletu.

Na koniec

Jeśli masz jakieś pytania lub coś nie jest dla Ciebie jasne napisz do naszego Inspektora Danych Osobowych na  ido (at) koleo.pl