Aby wymienić lub zwrócić bilet w mobilnej aplikacji KOLEO, otwórzcie listę zakupionych biletów. Tam, po wybraniu tego właściwego, należy wejść w szczegóły danego biletu i wybrać interesującą opcję: wymiany lub jego zwrotu – w zależności od Waszych potrzeb.
Dotychczas w tym momencie na ekranie uruchamiała się przeglądarka internetowa, za pośrednictwem której trzeba było ponownie logować się do KOLEO. Teraz to już przeszłość – a wszystko odbywa się znacznie szybciej!
Aby zwrócić bilet, wystarczy potwierdzić swoją decyzję w pojawiającym się okienku dialogowym. Jeżeli się na to zdecydujemy, pieniądze niezwłocznie trafią na Konto KOLEO, dzięki czemu będą mogły być przeznaczone na kolejne podróże.
Jeszcze więcej opcji zapewnia opcja wymiany: posiadany bilet można wymienić na dowolny inny przejazd u tego samego przewoźnika. Dotyczy to nawet podróży grupowych czy biletów na przewóz bagażu lub psa. Operacja możliwa jest też przy połączeniach z przesiadkami – nawet, gdy przewidziano przejazd pociągami różnych spółek.
Wymiana biletu w aplikacji sprawdzi się również, gdy zauważycie błąd w danych podróżnych lub zdecydujecie o zmianie daty i godziny przejazdu. Jeżeli bilet zostanie wymieniony na tańszy – różnica w cenie zostanie zwrócona na Konto KOLEO.
Operacja jest całkowicie darmowa – wymiana biletu możliwa jest jednak tylko jeden raz.
Z funkcji można skorzystać nawet niedługo przed odjazdem. Ale uwaga – jeżeli zdecydujecie się wymienić bilet, lepiej zrobić to jak najszybciej: przewoźnicy blokują tę opcję na kilka lub kilkanaście minut przed odjazdem. Czas ten jest różny u poszczególnych przewoźników – szczegółowo opisujemy go w dziale Pomoc. Znajdziecie tam również odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące procesu wymiany lub zwrotu biletu.